Amour

Amour - Love - Aşk
imdb80
Ağır Trajedi

* Çok nadir işlenmiş bir konu, iyi anlatım, süper oyunculuk olmasına rağmen bende hayal kırıklığı yaratan film.

* Forumlarda, adı aşk kendisi işkence, izledikten sonra Haneke'nin suratına okkalı bir tokat atasım geldi, - 50 ibaresi şart (50 üstünün moralini bozabilir) gibi uç kelamlara bu bağlamda az da olsa hak verdim...

* Yaşlı kadın - yaşlı adam hikayesi konusunda zirve filmim (iki kere de tiyatro oyununu izlediğim) On Golden Pond imdb76'dır.
Sinema tarihinin en sevdiğim yaşlı kadını: Harold an Maude'deki Maude'tür imdb80 (1971)

* Haneke seyircisi bu filme tapmıştır, bunu kabul ediyorum... 2000'li yılların en sevdiğim avrupa filmleri listemde bir Haneke filmi yok... Bu da geçen yılın en iyi avrupa filmi olamaz benim için... Lakin avrupa filmi seyircisini yeteri kara memnun etmiştir diye düşünüyorum yine de.

* Filmi sonuna kadar izlememi sağlayan, bir kaç hayal dışında şu diyalog oldu:

Sol tarafı felç olmuş yaşlı kadın, bir ayağı topallayan öteki ayağı çukurda kocası yani aşkına gazeteyi açıp şunu okur:
- Dinle, burcumu okuyorum.
İlkeniz: Çok enerjiksiniz
ama daha ciddi olmalısınız.
Aşk: İhtiyacınız olan
birinci sınıf bir diyalog.
İş: Kendinizi tekrar motive
ediyorsunuz. Ama dikkatli ilerleyin.
Sağlık: Egzersiz yaparak gevşeyin.
Böylece pizzalara da yer açarsınız.

- Bu saçmalıkları okuduktan sonra bir de başkalarına suç atma.
- Yarın öğleden sonra Pierre'in cenazesi var. Gitmen gerekir.
- Korkarım öyle. Gitmeyi hiç istemesem de.
- Çok az insan cenazelere gitmekten hoşlanır.
- Ben birkaç kişi tanıyorum. Annette mesela, siyahları giyinmek için sabredemez.
- François da, şu aptal...
- Çok kötüsün.
- Kimse cenazene gelmese ne hissederdin?
- Hiçbir şey, herhalde.

Hiç yorum yok: